Toen mijn jongste broertje geboren werd, werd mijn zorghart geboren.
Hij was ziek, lag lang in het ziekenhuis en ik vond het daar maar wát interessant. Ook toen hij thuis was bleef er zorg nodig en ik droeg mijn steentje bij.
Ik ontdekte: wat kan ik dat goed én wat voelt het goed om te zorgen.
Na de HBO-V ging ik aan de slag als verpleegkundige in het ziekenhuis. Ik volgde opleidingen, deed er een extra functie bij en ging studenten begeleiden. Want man wat was alles toch leuk om te doen! Tot het teveel werd...
Wat ben ik er nog altijd blij om, dat ik hulp kon inschakelen en nieuwe persoonlijke vaardigheden leerde. Dat ik de regie op mijn eigen leven en ontwikkeling terugpakte én het plezier in mijn werk terugvond!
Herken jij dit?
-
Ben je geweldig in zorgen voor anderen, maar schiet zelfzorg erbij in?
-
Wil je grenzen leren aangeven en bewuste keuzes maken voor jezelf?
-
Herken je dit bij je de zorgprofessionals in je team?
We zijn er zo goed in; zorgen voor de ander. Maar het wordt steeds lastiger in het huidige zorgsysteem. Registratie-last, ziekere patiënten, minder tijd, uitval van collega's. Hoe houden we dit vol?
Ik geloof dat er een hoop moet gebeuren om het zorgsysteem weer gezond te maken. Maar ik geloof ook dat we hier zelf invloed op hebben. Door onze grenzen aan te geven en onze behoeften uit te spreken. Door onze tijd en energie te bewaken. Door initiatief te nemen en te denken in mogelijkheden.
Wil jij hier mee aan de slag, zelf of met je team?
Dan help ik je graag verder!
Met mijn kennis uit verschillende opleidingen (Positieve Psychologie, HBO-V en SPH) en 10+ jaar ervaring in de zorg help ik je vooruit. Met praktische opdrachten, humor én een goed gesprek gaan we samen op zoek naar antwoorden en zorgen we voor verandering!


